REKLAMA
Znaleziono 214 wyników
[Piotrków Trybunalski] Prologis Park Piotrkówinwestycja
Pokaż inwestycję
[Piotrków Trybunalski] Prologis Park Piotrków
Piotrków Trybunalski
KDP: Odcinek między Warszawą i Łodzią. Cztery wnioski o decyzje lokalizacyjne złożone artykuł
Pokaż artykuł
KDP: Odcinek między Warszawą i Łodzią. Cztery wnioski o decyzje lokalizacyjne złożone
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła do Wojewody Mazowieckiego wnioski o decyzje lokalizacyjne dla czterech pierwszych z 12 odcinków Kolei Dużych Prędkości między Warszawą i Łodzią. Kolejne wnioski są w przygotowaniu. To kluczowy fragment linii kolejowej „Y”, która do 2035 r. ma połączyć stolicę z Lotniskiem CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem.
Światowy lider morskiej energetyki wiatrowej zostaje w Varso Place w Warszawieartykuł
Pokaż artykuł
Światowy lider morskiej energetyki wiatrowej zostaje w Varso Place w Warszawie
HB Reavis, międzynarodowa firma specjalizującą się w tworzeniu przestrzeni pracy, podpisała kolejną umowę najmu z firmą Ørsted. Światowy lider w dziedzinie morskiej energetyki wiatrowej zdecydował się przedłużyć najem w budynku Varso 2 i powiększyć swoje biuro o kolejne 2 355 mkw. Polska siedziba jednej z najbardziej zrównoważonych firm energetycznych na świecie będzie teraz zajmować łącznie 7 160 mkw. powierzchni.
Pisz w województwie warmińsko-mazurskim zyska obwodnicęartykuł
Pokaż artykuł
Pisz w województwie warmińsko-mazurskim zyska obwodnicę
Postępują prace przygotowawcze niezbędne do ogłoszenia przetargu na realizację w trybie projektuj i buduj obwodnicy Pisza w województwie warmińsko-mazurskim. Nowa trasa zostanie wybudowana w ciągu dróg krajowych nr 58 i 63 w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Niemiecka firma Knorr-Bremse otworzyła centrum serwisowe układów hamulcowych w Rzeszowieartykuł
Pokaż artykuł
Niemiecka firma Knorr-Bremse otworzyła centrum serwisowe układów hamulcowych w Rzeszowie
Centrum serwisowe układów hamulcowych w nowym zakładzie produkcyjno-usługowym Knorr-Bremse w Rzeszowie ma zostać wiodącym punktem serwisującym hydrauliczne systemy układów hamulcowych produkcji Knorr-Bremse dla pojazdów szynowych w Europie. Obecne w zakładzie pracuje ponad 140 osób. W związku z rozwojem firmy w najbliższych latach liczba osób zatrudnionych w zakładzie wzrośnie do około 400 osób.
Z Berlina do Kołobrzegu rowerem. Rusza drugi etap budowy zachodniopomorskiej sieci trasartykuł
Pokaż artykuł
Z Berlina do Kołobrzegu rowerem. Rusza drugi etap budowy zachodniopomorskiej sieci tras
– Nikt nie jedzie tak szybko jak my, żaden inny region nie realizuje tak spektakularnych inwestycji w infrastrukturę rowerową – chwali się marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. I zapowiada start drugiego etapu unikalnej w skali kraju i Europy budowy sieci tras rowerowych, w tym pętli Berlin-Szczecin-Kołobrzeg, finansowanej z Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego oraz z programu INTERREG.
Kolej w Podlaskiem – rekordowe inwestycje i historyczne powrotyartykuł
Pokaż artykuł
Kolej w Podlaskiem – rekordowe inwestycje i historyczne powroty
Do Łomży po ponad 30 latach wróci kolej pasażerska. Na trasie Białystok-Ełk dojdzie do największej inwestycji w historii polskiej kolei. Zmienia się też infrastruktura w mniejszych miastach jak Hajnówka, Sokółka, Mońki czy Grajewo. W środę (5.03) marszałek Łukasz Prokorym i wicemarszałek Marek Malinowski rozmawiali na temat bieżących oraz planowanych inwestycji w infrastrukturę kolejową w regionie z przedstawicielami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Francuski ALSTOM wyprodukuje we Wrocławiu nadwozia lokomotyw dla międzynarodowego przewoźnikaartykuł
Pokaż artykuł
Francuski ALSTOM wyprodukuje we Wrocławiu nadwozia lokomotyw dla międzynarodowego przewoźnika
Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, podpisał umowę z Captrain Polska – niezależnym operatorem kolejowym oferującym usługi transportowe w całej Europie. Alstom dostarczy trzy lokomotywy Traxx Universal trzeciej generacji, które będą obsługiwać operacje intermodalne. Jednostki zostaną homologowane w co najmniej sześciu krajach, w tym w Polsce, Niemczech, Austrii, Francji, Belgii i Luksemburgu. Zakład Alstom w Kassel w Niemczech będzie odpowiedzialny za produkcję jednostek. Pudła wagonów lokomotyw zostaną wyprodukowane w zakładzie Alstom we Wrocławiu (dawny PaFaWag) w Polsce.
Setki nowych miejsc pracy i setki milionów złotych. PESA inwestuje w Bydgoszczy [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Setki nowych miejsc pracy i setki milionów złotych. PESA inwestuje w Bydgoszczy [ZDJĘCIA]
PESA, lider polskiego rynku produkcji pojazdów szynowych, obecny na torach krajów Europy i Azji, realizuje obecnie w Bydgoszczy swoją największą inwestycję w historii tej spółki. Powstanie wiele nowych miejsc pracy.
[Kraków] Rozbudowa, Remont, ul Krakusa 11inwestycja
Pokaż inwestycję
[Kraków] Rozbudowa, Remont, ul Krakusa 11
Kraków, Podgórze, Krakusa 11
PGE pozyskała 2,25 mld zł od EBI na rozwój odnawialnych źródeł energii w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
PGE pozyskała 2,25 mld zł od EBI na rozwój odnawialnych źródeł energii w Polsce
PGE Polska Grupa Energetyczna i Europejski Bank Inwestycyjny zawarły umowę kredytową o wartości 2,25 mld zł, z której środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie modernizacji Elektrowni Szczytowo-Pompowej Porąbka-Żar oraz rozbudowę portfela elektrowni fotowoltaicznych wraz z infrastrukturą przyłączeniową. Za realizację projektów będzie odpowiedzialna PGE Energia Odnawialna. Wsparcie zostało udzielone w ramach REPowerEU z przeznaczeniem na finansowanie transformacji energetycznej w Polsce.
W Gdańsku kosztem ok. 1,2 miliarda złotych powstaje terminal T5 dla MEW w Baltic Hub [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku kosztem ok. 1,2 miliarda złotych powstaje terminal T5 dla MEW w Baltic Hub [FILM]
Transformacja energetyczna na Bałtyku. W Gdańsku kosztem ok. 1,2 miliarda złotych powstaje terminal T5 w Baltic Hub, przeznaczony dla morskich farm wiatrowych. Roboty refulacyjne weszły w najważniejszy etap realizacji. Wykorzystywany jest nowoczesny sprzęt, pogłębiarki ssąco-refulujące Van Oord oraz szalandy samobieżne. Prace prowadzone są równolegle na wielu frontach, z dużą intensywnością i pełną kontrolą nad każdym etapem.
Powstaje nowy most na Narwi pod Łomżąartykuł
Pokaż artykuł
Powstaje nowy most na Narwi pod Łomżą
Obwodnica Łomży jest ostatnim fragmentem drogi ekspresowej S61 pozostającym w budowie i zarazem kluczowym dla przejezdności całego korytarza transportowego Via Baltica. Budowany odcinek od węzła Łomża Zachód do istniejącego już węzła Kolno ma 12,92 km długości. Niemal jedna dziesiąta przypada na most przez dolinę Narwi (1205 m).
Coraz bliżej zakończenia budowy obwodnicy Łomżyartykuł
Pokaż artykuł
Coraz bliżej zakończenia budowy obwodnicy Łomży
Ruszyło betonowanie połączenia segmentów nawisowych mostu nad nurtem Narwi na budowanej obwodnicy Łomży. Tym samym oba brzegi rzeki zostały połączone obiektem o długości 1205 m, na razie w ciągu zachodniej jezdni drogi ekspresowej S61, która ma być udostępniona kierowcom do końca września bieżącego roku.
Prawie 3 miliardy złotych na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym na południowym wschodzie Polskiartykuł
Pokaż artykuł
Prawie 3 miliardy złotych na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym na południowym wschodzie Polski
8 sierpnia to dobra data dla kolei na Podkarpaciu i w Małopolsce. W tym dniu zostały podpisane trzy umowy, o łącznej wartości prawie 3 miliardów złotych netto na modernizację ważnych linii kolejowych na południu kraju. To kolejny krok Polskich Linii Kolejowych w kierunku walki z wykluczeniem komunikacyjnym i rozwoju szybkiej oraz bezpiecznej kolei w Polsce.
Linia kolejowa E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudziceinwestycja
Pokaż inwestycję
Linia kolejowa E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Kraków, Śródmieście
W fabryce Baltic Towers w Gdańsku powstała pierwsza w Polsce sekcja wieży offshoreartykuł
Pokaż artykuł
W fabryce Baltic Towers w Gdańsku powstała pierwsza w Polsce sekcja wieży offshore
W Gdańsku, w nowoczesnym zakładzie Baltic Towers, odbyła się uroczystość wyprodukowania pierwszej w Polsce sekcji wieży offshore - wydarzenie o przełomowym znaczeniu dla krajowego przemysłu i rozwoju morskiej energetyki wiatrowej. Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. reprezentowała podczas wydarzenia Wiceprezes Ilona Deręgowska, podkreślając znaczenie instytucji w budowie krajowego łańcucha dostaw i wspieraniu transformacji energetycznej. Jako współudziałowiec projektu Baltic Towers, Agencja odgrywa kluczową rolę w rozwoju kompetencji polskiego przemysłu offshore wind, umacniając tym samym pozycję Polski w europejskiej gospodarce przyszłości.
Za ok.1,2 mld zł w Gdańsku powstaje wielki terminal instalacyjny dla MEW [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Za ok.1,2 mld zł w Gdańsku powstaje wielki terminal instalacyjny dla MEW [FILM+ZDJĘCIA]
Na budowie terminala T5 w Baltic Hub roboty refulacyjne weszły w najważniejszy etap realizacji. Wykorzystywany jest nowoczesny sprzęt, pogłębiarki ssąco-refulujące Van Oord oraz szalandy samobieżne. Na obecnym etapie zaawansowanie tych robót wynosi 80%, a prace prowadzone są równolegle na wielu frontach, z dużą intensywnością i pełną kontrolą nad każdym etapem.
W Gdańsku powstaje wielki terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku powstaje wielki terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych [FILMY]
Transformacja energetyczna na Bałtyku. W Gdańsku kosztem ok. 1,2 miliarda złotych powstaje terminala T5 w Baltic Hub, przeznaczony dla morskich farm wiatrowych. Roboty refulacyjne weszły w najważniejszy etap realizacji. Wykorzystywany jest nowoczesny sprzęt, pogłębiarki ssąco-refulujące Van Oord oraz szalandy samobieżne. Prace prowadzone są równolegle na wielu frontach, z dużą intensywnością i pełną kontrolą nad każdym etapem.
Kolej wrzuca wyższy bieg. Towary docierają szybciej niż rok temuartykuł
Pokaż artykuł
Kolej wrzuca wyższy bieg. Towary docierają szybciej niż rok temu
Efekty modernizacji infrastruktury kolejowej widać gołym okiem – dzięki pracom prowadzonym przez Polskie Linie Kolejowe S.A. czas przejazdu pociągów towarowych wyraźnie się skrócił. W 2025 roku składy pokonują trasę Poznań – Szczecin średnio aż o 112 minut szybciej niż rok wcześniej, a na trasie Brzeg Dolny – Stara Wieś k. Kutna najszybsze pociągi intermodalne kursują nawet o 60 minut krócej. To poprawia płynność przewozów i zwiększa konkurencyjność kolei.
REKLAMA